Bilgi Küpü
İzmit Belediyesi

» Bigman ÇAKMAN - TÜM YAZILARI

12.09.2016 Pazartesi - 15:55

Evet bizim camia maalesef böyle.

Bizde haber bitmez demiyorum yanlış anlaşılmasın, bazen haber sıkıntısı çektiğimiz zamanlarda olmuyor değil.

Ben bizde dedikodu bitmez diyorum.

Çok farklı bir camiayız. Bir yandan vatandaşa doğru haber iletmek için uğraşıp didinirken bir yandan da camianın içinde asparagas dedikodular dolaşıp duruyor.

Son zamanlarda dönüp duran ve artık iyice tadımı kaçırmaya başlayan bir dedikoduya birinci ağızdan son noktayı ben koymak istiyorum.

Öncelikle Yeni Kocaeli Gazetesi mayıs ayında kurulmuş ve yayın hayatına başlamış bir gazetedir!

Yani öyle sağda solda konuşulduğu gibi Bizim Kocaeli Gazetesi kapandıktan sonra fırsat bu fırsat piyasaya fırlayan bir gazete değildir.

Kaldı ki yayın yapmaya başladığımızda, tartışmasız bu kentin en başarılı gazetesi olan Bizim Kocaeli Gazetesi‘ni geçmeyi doğal olarak kendimize hedef belirlemiştik.

Beni tanıyanlar bilir ki hiçbir lafı kıvırmadığım gibi dan dan söylerim, bunu söylemekte de bir sakınca görmüyorum.

Bizim Kocaeli Gazetesi kapandıktan sonra hakkımızda patlak veren bir dedikodu da Yeni Kocaeli Gazetesi‘ni Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Ömer Polat‘ın kurdurduğu, kadroyu da onun belirlediği yönündeydi.

Bu da düpedüz asparagas bir dedikodu. Bizim camiada dediğim gibi dedikodu üretmek günlük vazife gibi bir şey oldu. Bir kaç yayın organında da Ömer Polat‘ın yeni bir gazete kurduracağı ve hatta kadroda yer alacak isimlerin bile belli olduğu yazılıp çizildi.

Halbuki işin aslı gazeteyi kuran da kadrodaki isimleri bir bir belirleyen de bizdik.

Velhasıl yayın hayatımıza kimsenin herhangi bir desteğini almadan başladık ve öylede devam ediyoruz.

Beklediğimizden çok daha fazla başarılı olduk.

Bazen haber girmediğimizde sorun mu var diye soruyorlar.

Evet sorun var! Haber çalmıyoruz, gerekirse hiç kullanmıyor haberi atlıyoruz, meslektaşlarımızın emeğine saygılı davranıyoruz.

Şuanda günlük olarak 12-13 bin tekil tıkın altına düşmüyoruz.

Bazı eksiklerimiz yok mu? Var! Hepsinin farkındayız ve kısa sürede gidereceğiz.

Vatandaşın sesi olmak konusunda da ısrarcı olmayı sürdüreceğiz, bundan da şüpheniz olmasın!

Yaslandığım yer belli!

Bu meslek benim damarlarıma kadar işlemiş.

Kolay değil çocukluğum bu mesleğin içinde geçti. Benim jenerasyonum entertipi bilmez mesela. Bense ilkokula giderken bile entertipi kullanıyor tek tek kurşun döküyor, baskısını yaptığımız gazeteyi sokaklarda kahve kahve dolaşıp satıyordum.

O yüzden okuyucunun ne istediğini de çok iyi biliyorum, bu mesleğin mutfağını da!

Ama asla gazeteciyim diyemedim, dilim varmaz. Kendimi mesleğin gerçek emektarlarına haksızlık yaptım addederim. Gazetecilik çok başka bir şey, eskiden gazetecilik ahlakı vardı. Ben o ahlakla yetiştim ve haddimi bilirim!

Öyle sağda solda konuşulduğu gibi de arkamızda birileri yok.

Bizim arkamızda bir tek okurlarımız var!

Kendimizi ya da sırtımızı da bir yerlere yaslamayı düşünmüyoruz!

Yeşil Kocaeli Gazetesi bu kente hayırlı olsun

Bu kentin malumudur, çünkü bu kentin tamamının bildiği bir gazete olan Bizim Kocaeli Gazetesi temmuz ayında OHAL kapmasında alınan kararla kapatılmıştı.

Gazetenin kapatılmasından sonra çok uzun bir süre gözaltında tutulan Bizim Kocaeli Gazetesi sahibi Güngör Arslan tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

Peki sonra ne oldu?

Gazeteciliği iliklerine kadar yaşayan bu adam büyük bir meydan okumayla tekrar gazetesini çıkarmaya başladı!

2002 yılında bu kentte çalışmış olduğum ilk gazete Bizim Kocaeli Gazetesi‘dir.

Şahsen kendisini az çok tanıyorum, asla vazgeçmeyecek biliyorum!

Yeşil Kocaeli Gazetesi olarak yayın hayatına devam eden, Bizim Kocaeli ailesine başarılar diliyorum.