Daha çok çekeriz….

15 Ocak 2019 Salı - 18:50

Yazarın Tüm Yazıları

Daha çok çekeriz….

Aaaa! Kazak 99 liraya düşmüş, 3 tane alayım, değişik değişik giyerim.

Ayakkabıda kampanya varmış, lazım değil ama yedek te bulunsun.

Marka saatler de indirime girmiş, olsun değişik değişik takarım.

Filanca telefonun son modeli çıkmış, geri görüş kamerası bile varmış, elimdekiyle takas yapıp üstünü kart çekerim.

Kahvaltıyı açık büfede, akşam yemeğini de filanca restoranda yiyelim.

Yaz tatilsiz yaz olmaz! erken rezervasyon 12 taksit çekeriz.

Ev alacaksak manzaralı, Araba otomatik vites olsun, dert etme kredi çeker öderiz.

Ben okuyamadım çocuğum özelde okusun.

Hafta sonu ya pikniğe ya AVM’ lere gideriz, yeter ki çocuklarımızın gözü bir şey de kalmasın.

O bardak senin, bu tabak benim, çatallarla kaşıklar aynı seriden olsun.

• Nasıl ödüyorsunuz?

Kart çektiriyoruz.

• Ödeyemeyince ne yapıyorsunuz!

ikinci kartla birinci kartı ödüyor, üçüncü Kartla da ikinci karta takla attırıyoruz.

• Neden gelirinize göre bir hayat yaşamıyorsunuz?

Hatırlarsanız! Eskiden bir şey alabilmek için önce hayal eder sonra 5-10 yıl beklerdik ve sonra da kıymetini bilirdik.

Fakirler, zengin gibi yaşamaz, orta halli olanlar da ayağını yorganına göre uzatırdı!

Evet, Geçmiş hükümetler ekonomide çok yanlışlar yaptı, üretim yerine tüketim ekonomisini canlandırdı, ama bizde çok savurgan davrandık, resmen gelirinden fazla tüketen bir toplum olduk.

Şimdi sonrasını düşünmeden çektirdiğimiz kartların, lüks yaşamak için çektiğimiz kredilerin derdini çekmeye başladık.

Filmlerde, dizilerde yaşanan hayatlara özendik.

Eksiden Ayhan ışığı, Türkan Şoray’ı mahallesinde nasıl mutlu yaşadığını izlerdik. Şimdi ki dizilerin hepsi yatlarda plazalarda!

Hatırlarsanız! Abisinin ablasının kıyafetiyle büyüyen bir nesil vardı.

İstanbul’ daki akrabalardan bavullar ile gelen kıyafetlere burun bükmeyen bir nesil vardı.

Şimdi ise sadece birkaç kez giydiğimiz ve bedenimize olmadığı için artan kıyafetlerimizi verecek kimse bulamıyoruz.

Piyasalar moralsiz! Ekonomiye duyulan Güvensizlik, 15 yıl önce ekonomiye duyulan aşırı güven gibi çığ gibi büyüyor.

Bırakalım doları Euro’ yu moralleri yükseltelim.

Hak etmediği, hak edişlerle ihya olanlar bile tedirgin!

Cirolar azalıyor, işsizlik artıyor, kartlar patlıyor, konkordatolar ve iflaslar moral bozuyor, artık parası olanlar bile artık para harcamıyor!

Önceden ön ödeme yapan har vurup harman savuran bazı belediyeler aylardır geciken ödemelerini yapamıyor!

Kimisi gerçekten batıyor kimisi aynen rahmetli Azer Bülbül’ün bir şarkısında dediği gibi; “hey dokunmayın çok fenayım” üstüme gelirseniz batarım taktiği yapıyor!

Sıfırdan zengin edilenler bile nankörlük ediyor!

Yıllarca ötekileştirilip mağdur edilenler isyan ediyor!

Ben ekonomist değilim ama kör de değilim.

Bu kafayla gidersek, daha çok “kart ta, kredi de, çile” çekeriz.

Vatandaş acilen savurgan yaşantısına, israf ettiklerine ve lüzumsuz harcamalarına hükümet te bozulan mali morale çözüm bulmalı.

benden söylemesi!

Perşembe günümüz de mübarek olsun, selam ve dua ile.